איך צמיגים משפיעים על מהירות וחסכון בוואטים ? חלק 1 – רוחב צמיג
בפוסט הזה תקבלו מבט רחב יותר לעולם הצמיגים, רוחב צמיג ולחץ תוך צמיגי.
אחד הדברים שפחות מתייחסים אליהם באופני כביש או טריאתלון הינם הצמיגים.
הצמיגים של האופניים וזה יכול להיות צמיגי קלינצ׳ר, טובולר או טיובלס הם הדבר היחידי שבא
במגע ישיר עם הדרך דרכה אנחנו מתקדמים.
לכן הצמיגים הם אחד החלקים החשובים ביותר שמרכיבים אופניים.
כולם רוצים את האופניים הקלות והמהירות ביותר שיש, כולנו מחפשים את האופניים הכי איירודינמיות וקשיחות שיש לשוק האופניים להציע
במסגרת התקציב שלנו.
רוב הרוכבים לא לוקחים את בחירת הצמיג המתאים בצורה רצינית ועוד פחות את לחץ הצמיג האופטימלי.
עם מעט שינויים יכול כל רוכב למקסם את המהירות שלו ולחסוך בוואטים.
קצת מדע :
ברגע שאנחנו יושבים על האופניים הצמיגים משנים צורה, כשאנחנו רוכבים עם חברים או על טריינר ניתן לראות מייד את העיוות של הצמיגים כתוצאה מהמשקל של הרוכב.
באופן לוגי ככל שיהיה פחות עיוות כך תלך פחות אנרגיה לאיבוד.
העיוות הזה תלוי בשלושה גורמים :
רוחב צמיג
מרכיבי החומר בצמיג ותהליך היצור שלו
לחץ תוך צמיגי
בפוסט הזה נתמקד ברוחב הצמיג, מרכיבי החומר שלו והלחץ התוך צמיגי הרצוי.
רוחב צמיג :
רכיבת אופניים הייתה מאז ומעולם ספורט שציוד, טכנולוגיות ותאוריות היו חלק בלתי נפרד ממנו
וכנראה בשל כך מאוד קשה להחדיר טכנולוגיות חדשות לספורט הזה, בשל רגשות של הרוכב לציוד, לטכנולוגיות והתאוריות שלו
ולכן יש תמיד מלחמה בן אלו שרוצים לשמור על מה שהם מכירים ומאמינים בו לבן אלו שרוצים תמיד לנסות דברים חדשים.
לדוגמא : ״ הוויכוח הערני שיש כרגע על מעצורי דיסק ״
שנים חשבו שצמיגים חייבים להיות צרים והלחץ בתוכם חייב להיות גבוה ככל האפשר על מנת לרכוב מהר.
מזה מספר שנים מוכח שתאוריה זאת לא הייתה נכונה, והיום גם רוכבי הפרו טור המקצוענים רוכבים כולם על צמיגי 25מ״מ ויותר.
הרבה מאיתנו היום משתמשים במדי וואטים ולכן אני ממליץ לנסות רוחב צמיגים שונה ומד הוואטים שלכם יגיד לכם מייד אם התאוריה הזאת נכונה שצמיגים רחבים יותר
טובים וחוסכים לכם יותר בוואטים.
לסיכום :
תבחרו את הצמיגים הרחבים ביותר שנכנסים לשלדת האופניים שלכם.
צמיגים רחבים הם בעלי התנגדות חיכוך נמוכה יותר ונוח יותר לרכוב עליהם.
אין שום חסרון בבחירה של צמיג רחב ככל האפשר אולי פרט למשקל.