איך צמיגים משפיעים על מהירות וחסכון בוואטים ? חלק 2 – מרכיבי חומר
אז בחלק הראשון דיברנו על רוחב צמיג וחשיבותו , בחלק הזה נדבר על מרכיבי הצמיג.
ישנם שלושה אלמנטים חשובים שמרכיבים צמיג אליהם נתייחס.
המרכיב הראשון הינו מעטפת הצמיג, ככל שהמעטפת הצמיג תהיה פחות מעובה ככה העיוות בצמיג במהלך רכיבה יהיה מופחת פחות אנרגיה תלך לאיבוד.
החומר ממנו המעטפת מורכת יכול להיות ניילון או סוג של כותנה ועוד.
המרכיב השני הינו משטח החיכוך עם הרצפה והוא עשוי מגומי, ככל שהמשטח הזה יהיה אלסטי וגמיש יותר ככה הצמיג יהיה מהיר יותר.
לדוגמא ולהשוואה מעולם הספורט המוטורי, הצמיגים המהירים ביותר נקראים סופר סופט, אולטרה סופט ואפילו היפר סופט.
המרכיב השלישי הינו עובי שתי השכבות הללו.
כשמתייחסים לשני הפרמטרים הראשונים, מעטפת הצמיג ומשטח החיכוך ולחומרים שמרכיבים אותם חושבים שהצמיג יהיה
קל ורגיש במיוחד לפנצ׳רים, אבל הצמיגים האיכותיים בשוק עשויים מחומרים ברמת צפיפות גבוהה ביותר שמגיעה ל-300-320 חוטים לכל צול שטח מה שנותן צפיפות חומר גבוהה ביותר
והגנה מעולה מפנצ׳רים, מבלי לפגוע בביצוע שלהם ובאורך החיים שלהם.
במיוחד בתחום הטריאתלון למרחקים ארוכים יש נטייה לחשוב שצמיגים צריכים להיות עם הגנה נגד פנצ׳רים וזה כביכול המרכיב הכי חשוב בצמיג, אך אין הדבר נכון
שימוש בצמיג עם התכונות הרשומות למעלה יכולה לחסוך דקות ארוכות בתחרות של חצי איש ברזל או איש ברזל.
גם אם תעשו חשבון כמה זמן לוקח לתקן פנצ׳ר במידה ובחרתם בצמיג קל יותר לעומת כזה עם הגנה גבוהה מפנצ׳רים תגלו ששווה לקחת את הסיכון מכיוון שיש הבדל גדול מאוד במהירות המתאפשרת
בבחירת צמיג איכותי לעומת כזה עם הגנה גבוהה נגד פנצ׳רים.
חסכון באנרגיה ( פחות וואטים לאותה מהירות ).
לסיכום :
שווה להשקיע בצמיגים איכותיים יקרים יותר הם עשויים ממרכיבי חומר משובחים יותר, כך שהוצאת הכסף משתלמת, גם מבחינה בטיחותית אחיזת הכביש טובה יותר.
השדרוג הזה חייב לעצמו כל רוכב אופניים, טריאתלט ורוכב שטח, ההשקעה שווה.
צפו בקטגוריות המוצרים הקשורים במאמר זה :